قاب بندی دیوار

قاب بندی دیوار با کاغذ دیواری

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

قاب بندی دیوار با کاغذ دیواری

قاب بندی دیوار یا قاب دیواری یکی از بهترین راه حل ها برای زیبا شدن فضا های مسکونی، اداری و تجاری می باشد. اجرای قاب بندی در کنار استفاده از تابلو نقاشی، نقاشی دیواری، پتینه، ورقکاری، کاغذ دیواری و غیره باعث مجلل شدن هر چه بیشتر طرح و فضای پروژه می شود.

در معماری مدرن امروزه با تلفیق ابزار های نوین معماری، با سبک طراحی کلاسیک همچنان قاب سازی دیوار، قاب دور کاغذ دیواری، قاب دور آینه تزیینی یا آینه دکوراتیو علی الخصوص قاب بندی دیوار پذیرایی مورد استقبال قرار گرفته است.

تنوع طرح و جنس در کاغذ های دیواری

تنوع طرح و جنس در کاغذ های دیواری باعث شده که استفاده از آن ‌ها دیگر محدودیت‌ های سابق را نداشته باشد. حتی برای مکان هایی مانند آشپزخانه‌ ها و سرویس ‌های بهداشتی، انواع کاغذ دیواری قابل شستشو طراحی‌ شده‌ اند. جالب است بدانید که حتی دیوار حیاط و فضاهای باز را نیز می ‌توان با استفاده از کاغذ دیواری پوشاند.

یکی از ایده‌ های جذاب برای استفاده از کاغذ دیواری، قاب‌ بندی دیوار و استفاده از آن به عنوان قاب دیواری است که ظاهر ویژه‌ ای به اتاق پذیرایی می ‌بخشد. در ادامه با راهنمای انتخاب کاغذ دیواری ، ایده ‌های قاب بندی کاغذ دیواری و انواع جدید کاغذ دیواری برای سالن پذیرایی بیشتر آشنا خواهیم شد.

قاب‌ دیواری با کاغذ دیواری چیست؟

معمولا ما ایرانی ‌ها دیوار خانه ‌های قدیمی را با گچ ‌بری ‌های متنوع به یاد می ‌آوریم. گچ ‌بری ‌ها که عموما به شکل قاب‌ های مستطیلی و در حالت ‌های عمودی یا افقی روی دیوار ایجاد می‌ شدند، محلی برای نصب تابلو ها و آثار هنری به حساب می‌ آمدند. در معماری غربی هم قاب ‌بندی دیوار جزء مهمی از طراحی دکوراسیون داخلی به حساب می ‌آید.

قاب بندی دیوار قاب بندی دیوار با کاغذ دیواری قاب بندی دیوار در طراحی داخلی انواع قاب‌ بندی

به قاب بندی دیوار که با استفاده از چوب یا گچ ‌بری ایجاد می ‌شود و ظاهر دیوار را از سادگی بیرون می آورد قاب دیواری می گویند که می ‌تواند محل مناسبی برای نصب تابلو باشد. روش دیگر عبارتست از پوشاندن داخل کادر با کاغذ دیواری؛ که به این امر قاب ‌بندی کاغذ دیواری می ‌گویند. در ادامه به انواع قاب بندی اشاره خواهیم کرد تا بتوانید بهترین طرح و ایده را برای شیک شدن منرل خود بگیرید.

طراحی و قاب بندی دیوار در طراحی داخلی

قاب بندی دیوار جزو ۷۰ ایده برتر در دکوراسیون داخلی محسوب می شود. بیش از صد سال است که در بهترین و مجلل ترین ساختمان ها اجرا شده است. این مهم متناسب با طول و ارتفاع دیوار در دکور خانه تعیین می شود که علاوه بر زیبایی باعث عدم آسیب پذیری دیوار از برخورد مبلمان نیز می گردد.

  • قاب بندی دیوار در صورتی که ارتفاع سقف کوتاه باشد:

بهتر است از مدل قاب ساده با کادر بندی های عمودی و با عرض کم بر روی دیوار اجرا شود تا جلوه وسیع تری به سقف دهد.

اینجا کلیک کنید  پوستر دیواری چیست؟ عوامل موثر بر قیمت پوستر دیواری
  • قاب بندی دیوار در صورتی که ارتفاع سقف بلند باشد:

بهتر است از طرح یک قاب در بالا با ارتفاع بیشتر و قرینه آن قاب در پایین با ارتفاع کمتر و سپس از یک ابزار طرح دار یا ساده به صورت افقی در امتداد طولی به عنوان کمربند میانی دیوار استفاده کرد.

به عنوان مثال شکل مستطیلی و بلند قاب دیواری در بالای تخت خواب باعث برجسته کردن ارتفاع سقف می شود.

قاب بندی دیوار راهی فوق العاده است تا بافت و جذابیت را در یک اتاق ترکیب کنید بدون اضافه کردن رنگ هایی که دلخواه شما نیستند.

انواع قاب‌ بندی

قاب دیواری را می‌ توان به دسته های ساده، کلاسیک و مدرن تقسیم کرد. بسته به سبک طراحی فضا مورد استفاده، تنوع بی نظیری از قاب ‌بندی ‌ها در لیست انتخاب‌ های شما قرار می‌ گیرد.

  • ساده

قاب ‌بندی ساده با استفاده از قاب ‌های چوبی یا گچ ‌بری روی دیوار ایجاد می ‌شود. معمولا این قاب ‌ها به شکل مستطیل ‌های عمودی روی دیوار نصب می ‌شوند و ممکن است قاب ‌های کوچک ‌تر هم در قسمت پایین دیوار نصب شود. داخل این قاب ‌ها را می ‌توان با استفاده از کاغذ دیواری پوشاند یا با یک رنگ متفاوت نسبت به زمینه دیوار رنگ آمیزی کرد.

اینجا کلیک کنید  دکوراسیون اتاق خواب و 10 نکته طلایی که باید بدانید!
  • کلاسیک

برای تجسم یک نوع قاب ‌بندی کلاسیک بهتر است گچ‌ بری ‌های سنتی ایرانی را به خاطر بیاورید. در این قاب ‌بندی که می ‌تواند برای اتاق پذیرایی، اتاق خواب و فضا هایی مانند اتاق ناهار خوری استفاده شود، از گچ بری یا قاب‌ های چوبی استفاده می ‌شود.

این نوع قاب ‌بندی ‌ها که معمولا دارای نقوش برجسته مانند گل ‌ها و طرح‌ های اسلیمی هستند برای دکوراسیون ‌های کلاسیک و شیک استفاده می ‌شوند. اگر می‌خواهید یک اتاق پذیرایی خوش‌ نقش و نگار و دنج داشته باشید توصیه می ‌کنیم که حتماً از این قاب ‌بندی ‌ها استفاده کنید.

  • مدرن

قاب ‌بندی‌ های مدرن از چارچوب خاصی پیروی نمی‌ کنند و در آن‌ ها تفکر انتزاعی یک طراح به شکل قاب‌ های متنوع در می‌ آید تا دیوار خانه‌ ها را بتوان با آن‌ زینت داد. این قاب ‌ها می ‌توانند به شکل لوزی یا مربع ‌های تو در تو طراحی شوند.

ابزار دکوراتیو قاب دیواری

شکل و عرض ابزار دکوراتیو قاب دیواری می تواند از ساده ترین پروفیل ها تا طرح های گلدار و با جزئیات بسیار متفاوت باشد. معمولا پروفیل های قاب بندی از پلاستیک، پلی اورتان یا پلی استایرن ساخته می شوند.

بسته انتخاب جنس ابزار قاب بندی دیوار قیمت و سهولت نصب و عملکرد آن متفاوت است. نوع پلاستیکی آن مقاوم، با دوام و سبک وزن است. ابزار گچبری روی دیوار از روش های به نمایش گذاشتن المان های دکوراتیو طراحی شده برای فضای داخلی ساختمان می باشد. می تواند یک حس منحصر به فرد به فضای اتاق اضافه نماید.

به جز ایجاد حس بصری زیبا و چشمگیر،قاب بندی روشی خلاقانه برای پنهان کردن برخی از نواقص نیز می باشد. یک تکنیک فراگیر برای اینکه نظر ها را از یک مسیر خاصی دور کنید و بر روی نقطه مشخصی متمرکز نمایید. روش این کار  این است که از چندین قاب بندی استفاده و آن ها را در رنگ های متضاد رنگ کنید یا با کاغد دیواری طرح دار مختلف تزئین کنید.

اینجا کلیک کنید  کاغذ دیواری نانو، تلفیق هنر و تکنولوژی 2022

موارد استفاده از قاب دیوار

شما می توانید از ابزار قاب دیواری در فضا های زیر استفاده کنید:

  • فضا های مسکونی مانند پذیرایی، ناهار خوری، اتاق خواب، تی وی روم و غیره
  • قاب بندی دیوار شو روم
  • دیوارهای فضای اداری و تجاری
  • دیوار لابی
  • دیوارهای بوتیک کلاسیک

پیشنهاد می کنم کانال اینستاگرام لینوم فلکس را حتماً دنبال کنید. برای خرید اینترنتی کاغذ دیواری با ما تماس بگیرید 02126114326 (سازمان فروش).

نظرات کاربران

Comments
اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “قاب بندی دیوار با کاغذ دیواری”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

ارتباط با ما