تزیین ستون های ساختمان

تزیین ستون وسط خانه، 8 ایده حرفه ای برای پوشش ستون ها

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

تزیین ستون وسط خانه با چند ایده ساده

تزیین ستون وسط خانه نقش مهمی در دکوراسیون دارند. پلان و نقشه ی هر خانه با توجه به شرایط و امکانات ساختمان طراحی می شود. هر پلان گاهی در کنار اصول طراحی درست خود، نقطه ضعف های بزرگی دارد که ممکن است آزار دهنده باشد و جلوه ی دکوراسیون شما را بهم بزند، همه ی ما خواهان بهترین دکوراسیون داخلی برای خانه ی خود هستیم تا فضایی بهینه و کارآمد داشته باشیم اما بعضی اوقات فضاهای مختلف یک خانه بدلیل متراژ پایین یا نوع ستون گذاری یا محدودیت های دیگر، مشکلاتی مثل کنج های تیز، پنجره های کوچک یا ستون هایی در مسیر رفت و آمد اعضای خانه دارد که از نظر ساختمانی برای کاربر غیر قابل تغییر و حذف هستند. یکی از مهم ترین مشکلات به خصوص در ساختمان های قدیمی تر ستون ها هستند، این ستون ها ممکن است در نگاه اول یک مشکل بزرگ برای خریداران خانه یا ساکنین باشد.

راه حل تزیین ستون است

به لطف طراحان داخلی و استفاده بهینه از دکوراسیون، هر ضعفی در پلان با ایده های هوشمندانه میتواند به نقطه قوتی تبدیل شود. حتی کاربری جداگانه ای به خود بگیرد. مثلا زمانی که خانه ی ما کنج بی استفاده ای دارد با شلف ها و گلدان میتوانیم آن فضا را دنج و کاربردی کنیم. ستونی که در فضای پذیرایی قرار دارد، میتواند نشانه ای برای چینش مبلمان ما باشد. بطوریکه که با در نظر گرفتن محل ستون و مسیر های رفت و آمدی، مبلمان را به گونه ای در فضا بچینیم که دسترسی ها آزاد باشند، مثلا یک طرف مبلمان ال مانند به ستون ختم شود که حس راحتی و آرامش بر پذیرایی خانه ی ما حکمفرما شود. در تصاویر زیر شش روش مختلف برای کاور کردن یک ستون یکسان در نظر گرفته شده است، شما کدام روش را می پسندید؟

1- تزیین ستون با استفاده از آینه

تزیین ستون های ساختمان با آینه

یکی از بهترین و کاربردی ترین ایده های برای استفاده از ستون پذیرایی، اضافه کردن آینه به ستون است. در این روش، آینه ها با اشکال هندسی و برچسبی در دو یا چهار وجه ستون در جهت های درستی قرار میگیرند که بتوانیم دید مناسبی داشته باشیم و نور داخلی پذیرایی به اطراف بازتاب پیدا کند و فضا روشن تر باشد.

 

 

 

 

 

 

2- تزیین ستون با کاغذ دیواری

تزیین ستون های ساختمان با کاغذ دیواریاگر به دنبال طرح و رنگ های متنوع تری برای پوشش ستون ها می گردید ، کاغذ دیواری انتخاب مناسبتری است ، برای اینکه می تونید از میان طرح ها و رنگ های بسیار متنوع ، مناسب با سلیقه خودتون انتخاب خوبی را داشته باشید. برای انتخاب کاغذ دیواری برای ستون ها هم بهتر است از طرح های عمودی، طرح های پتینه و سنگ استفاده کنید.

 

 

 

 

 

 

3- تزیین ستون با آجر

تزئین ستون با اجرآجرها از صمیمی ترین متریال های مورد استفاده در دکوراسیون های ایرانی هستند که به خانه حس گرمی و زیبایی انتقال می دهند. استفاده از پوشش های آجری مدرن با ضخامت بسیار کم یا کاغذ دیواری طرح آجر روی ستون مرکزی پذیرایی از هوشمندانه ترین ایده های دکوراسیونی است. شما میتوانید تضاد زیبایی از متریال را در دکور خود به نمایش در بیاورید. ایده ست کردن ستون با بخشی از پذیرایی هم هارمونی خوبی در فضا برقرار می کند. 

 

 

 

 

 

4- تزیین ستون با کاشی های اصیل ایرانی

تزیین ستون های ساختمان با کاشی های اصیل ایرانیهنر کاشی کاری ایرانی ها نه تنها در دکوراسیون امروزه ما بله در تمام جهان شهرت زیاد و زیبایی چشم نوازی دارد. شما با استفاده از کاشی های رنگارنگ متناسب با ترکیب رنگی مبلمان و سایر دیوار های پذیرایی خود میتوانید ستون مرکزی را دیزاین کنید. با قرار دادن تکه های کاشی، از ستون به عنوان یک عنصر فاخر و زیبا در پذیرایی خود استفاده کنید.

 

 

 

 

 

 

5- تزیین ستون ها با تن پوش رنگی

تزیین ستون های ساختمان با تن پوش رنگیستون وسط پذیرایی شما به علت شکل مربعی با خطوط صاف یا گرد خود تقریبا می‌تواند هر متریالی را به تن کند و شما میتوانید با مصالح متفاوتی مثل آجر، سنگ یا چوب یا حتی رنگ آن را دکور کنید. چوب طبیعی قدرت تطبیق پذیری بسیار بالایی با همه ی متریال ها دارد و عمر طولانی آن از نکات مثبت استفاده ی آن در فضای پذیرایی است. شما به کمک تکه های چوب در طرح های دلخواه یا چوب های منبت کاری در ترکیب با متریال های دیگر، یک دیزاین بسیار زیبا برای ستون مرکز پذیرایی خود. برای خانه هایی با ابعاد کوچک و کمبود فضا، میتوانید با استفاده از متریال های چوبی، باکس بزرگ تر و مقاومی اطراف ستون اجرا کنید و دیوار ستون را بزرگتر کنید و تلویزیون خود را بصورت دیواری به آن متصل کنید تا بهترین استفاده را از ستون وسط پذیرایی داشته باشید. همچنین می توانید تنها با استفاده از رنگ، ستون را با قسمتی از دیوار پشت تلویزیون یا قسمتی از دیوار پذیرایی ست کرده و با صرف کمترین هزینه تغییر ایجاد کنید.

 

 

6- ستون سبز در دل خانه

تزیین ستون های ساختمانشاید اسم دیوار سبز به گوشتان خورده باشد یا در فضاهایی با دکوراسیون مدرن، پیچک های رونده روی دیوار را دیده باشید که با رنگ سبز زیبا و طبیعی خود بافت متفاوتی به دیوار می بخشند و فضای مدرن و زنده ای را ایجاد می‌کنند. برای ستون مرکز پذیرایی هم ایده ی جدیدی خواهد بود که ما از گیاهان رونده مثل پیچک کمک بگیریم. به این صورت که در پایین ستون گلدان های پیچک قرار داده و مسیر رویش را به آنها نشان بدهیم؛ تا برگ های سبز و مقاوم آن رو به بالا رشد کنند و ستون سبز دکوری و منحصر بفردی در دیزاین پذیرایی خود داشته باشیم. برای تزئین و طراحی ستون خانه می‌توانیم از کاغذ دیواری گلدار و از جا گلدانی های جدید هم در پای ستون بهره ببریم.

 

 

 

 

7- ستونی با کاربرد کتابخانه یا شومینه

تزیین ستون های ساختماناز دیگر استفاده های ستون پذیرایی، استفاده بعنوان یک فضای دکوری مثل شومینه برقی یا یک فضا برای قرار دادن لوازم دکوراتیو است. میتوانیم شلف هایی را به دو طرف ستون اضافه کنیم. روی آن کتاب ها و وسایل دکوری خود را بچینیم. میتوانید ستون را از کناره ها امتداد داده و آن را بزرگتر کنیم. با افزایش ضخامت و نورپردازی مناسب فضایی برای یک شومینه مدرن ایجاد کنیم؛ با این راهکارها درست در مرکز پذیرایی یک فضای کابردی و جذاب خواهیم داشت.

 

 

 

 

 

8- تزیین ستون جهت استفاده بعنوان کنسول و گالری

تزیین ستون های ساختمانستون مرکز پذیرایی با این که به عنوان نقطه ضعف بزرگی به چشم می آید، اما در حقیقت یکی از بهترین فضاها در دید است که میتوانیم از آن برای نصب تابلو های مورد علاقه یا عکس های یادگاری استفاده کنیم. همچنین اگر فضای پذیرایی ما محدود و کوچک است، ستون مرکز پذیرایی با کاغذ دیواری طرح چوب و کاور های دکوراتیو چوبی میتواند یک کنسول زیبا برای ما بوجود بیاورد که استفاده ی بهتر و مناسب تری برای ما داشته باشد.

 

 

 

 

نکته پایانی

هر زمان که قسمتی از منزل شما خسته کننده یا غیر قابل استفاده بنظر میرسید فقط کافی است به دنبال اطلاعاتی در زمینه ی طراحی داخلی باشید. ترفند های دکوراسیونی فضاهای مرده را به فضاهایی با کاربرد و کارایی بیشتر تبدیل میکند. حتی وجود ستون در مرکز پذیرایی با نور پردازی و متریال های تزئینی می تواند یک عنصر کاربردی و تزئینی برای ما بوجود آورد.

پیشنهاد می کنم کانال اینستاگرام لینوم فلکس را حتماً دنبال کنید. برای خرید اینترنتی کاغذ دیواری با ما تماس بگیرید 02126114326 (سازمان فروش).

نظرات کاربران

Comments
اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تزیین ستون وسط خانه، 8 ایده حرفه ای برای پوشش ستون ها”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

ارتباط با ما