بررسی ۷ روش برای ست کاغذ دیواری با مبلمان در بلاگ لینوم فلکس

ست کاغذ دیواری و مبلمان با 7 ایده کاربردی و جذاب

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

ست کاغذ دیواری و مبلمان با در نظر داشتن چند نکته ساده کار دشواری نخواهد بود؛ اگر چند دقیقه از وقتتان را برای مطالعه این مقاله اختصاص دهید، ۷ ایده جذاب و کاربردی را فرا خواهید گرفت. به کار بردن رنگ‌های مکمل مثل رنگ فیروزه‌ای در کنار زرد و قرمز، استفاده نکردن از طرح‌های شلوغ در مبلمان و کاغذ دیواری به‌طور همزمان، نصب پوستر دیواری با رنگ روشن و طرح ساده برای مبل شلوغ و رنگی و خرید کاغذ دیواری با تن طلایی تا قهوه‌ای برای اجرای سبک کلاسیک از بهترین ایده‌های پرطرفدار برای دکوراسیون خانه و محل کار محسوب می‌شوند. بعد از مطالعه کامل این مقاله ایده‌های بهتری برای ست کاغذ دیواری با مبل خواهید شناخت.

۱. از تضاد رنگ و طرح مبلمان با کاغذ دیواری استفاده کنید

استفاده از طرح‌ و رنگ یکسان در اجزای مختلف اتاق یک اشتباه رایج در معماری داخلی منزل، محل کار و اتاق خواب به شمار می‌رود. برای مثال اگر مبلمانی با طرح شلوغ دارید، بهترین ترکیب برای دکوراسیون بی‌نقص طراحی ساده دیوارها محسوب می‌شود.

طرح شلوغ و یکسان روی مبلمان و دیوار چشم‌ها را از فضا خسته می‌کند و جذابیتی نیز برای بیننده نخواهد داشت؛ بنابراین حفظ تعادل در استفاده از طرح و رنگ مهم‌ترین اصل برای ست کردن مبلمان با کاغذ دیواری است. این نکته را در ذهن داشت باشید تا در ادامه متن ایده‌های کلیدی دیگری برای تکمیل این اصل مهم در دکوراسیون و روش‌های ست کردن مبل با کاغذ دیواری را شرح دهیم.

۲. برای اجرای سبک مینیمال از کاغذ دیواری ساده و سفید استفاده کنید

سبک مینیمال یکی از روش‌های پرطرفدار اجرای دکوراسیون در سال‌های اخیر شناخته می‌شود. براساس این سبک “سادگی در زیبایی است”؛ بنابراین طرح‌های شلوغ و رنگ‌های هیجانی در این سبک دکوراسیون جایی نخواهند داشت. کاغذ دیواری راه‌راه با خطوط پهن، اشکال هندسی، رگه‌های ساده با رنگ‌های خنثی و طرح آجر سفید از انتخاب‌های مناسب برای اجرای سبک مینیمال به شمار می‌روند. این طرح‌ها به‌عنوان کاغذ دیواری ست با مبل طوسی کاربردهای بسیاری دارند.

به‌طورکلی کاغذ دیواری با رنگ روشن و طرح ساده دست شما را برای انتخاب مبلمان باز می‌گذارد؛ بااین‌‌حال مبل شلوغ در سبک مینیمال جایی ندارد. درصورتی‌که خواستار دکوراسیونی ساده و کمی متفاوت از مینیمال هستید، کاغذ دیواری رنگ روشن برای پذیرایی و مبلمانی با طرح شلوغ و رنگ فعال انتخاب کنید. اصل مهم استفاده از تضاد رنگی برای ست کاغذ دیواری با مبل را از یاد نبرید.

کاغذ دیواری با رنگ خنثی؛ یکی از راه‌های اجرای طراحی مینیمال

۳. استفاده از رنگ‌های خنثی برای کاغذ دیواری؛ یکی از روش‌های کاربردی برای دکوراسیون خانه

رنگ‌های خنثی مثل طوسی، سفید، بژ و آبی در دسته رنگ‌های با تن سرد قرار می‌گیرند؛ این رنگ‌ها بهترین ترکیب برای فضایی آرام به شمار می‌روند. رنگ‌های سرد به دلیل افزایش آرامش در افراد در بسیاری از سالن‌های ماساژ نیز استفاده می‌شوند؛ بنابراین اگر به‌دنبال اجرای دکوراسیونی برای تمدد اعصاب و ایجاد فضایی آرام هستید، از رنگ‌های خنثی و سرد مثل آبی در کاغذ دیواری و مبلمان استفاده کنید.

برای جلوگیری از کسل‌کننده بودن فضا حتما از رنگ‌های مکمل گرم و شاداب‌تری مثل سبز، زرد و طلایی استفاده کنید. برای مثال رنگ زرد به‌عنوان مکمل طوسی راهکاری ایده‌آل برای افزایش جذابیت فضای خانه محسوب می‌شود. کاغذ دیواری‌های ساده با طرح‌های هندسی و خطوط ساده را در کنار مبل با کوسن‌های زرد و سبز بهترین انتخاب برای کاغذ دیواری اداری هستند تا دکوراسیونی مینیمال، آرام و زیبا را در فضای کار اجرا کنید.

کاغذ دیواری ساده؛ یک روش آسان برای ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان

۴. کاغذ دیواری با طرح آجر و تم قهوه‌ای؛ راهکاری برای ست رنگ دیوار با مبلمان کلاسیک

طیف رنگی کرم، نسکافه‌ای و قهوه‌ای از پرکاربردترین رنگ‌های کاربردی در دکوراسیون منزل به شمار می‌رود. این رنگ فضای گرمی به اتاق می‌دهد؛ بااین‌حال اجرای نورپردازی در منزل را با محدودیت‌های متعددی همراه می‌کند. به‌عنوان مثال فضاهایی با رنگ تیره و گرم احساس گرما و نور کمتری را در محیط ایجاد می‌کنند. استفاده اغراق‌آمیز از رنگ‌های گرم این طیف فضای خانه را برای روزهای گرم نامناسب می‌کند و حس خفگی و بسته بودن فضا را منجر می‌شود.

کاغذ دیواری با جزییاتی به رنگ قهوه‌ای ایده‌ای جذاب برای ترکیب با پرده و مبلمان کرم رنگ و روشن محسوب می‌شود. در صورت استفاده از مبلمان قهوه‌ای یا تیره حتما از کاغذ دیواری در این طیف رنگی و تناژی روشن‌تر برای نورپردازی بهتر در فضا استفاده کنید. کاغذ دیواری با طرح آجر و کاغذ دیواری طرح سنگ یکی از ایده‌های متناسب با اجرای دکوراسیون کلاسیک شناخته می‌شود؛ از این کاغذ دیواری با مبلمان رنگ روشن استفاده کنید تا فضا بسته و غیرطبیعی نباشد.

نصب کاغذ دیواری با رنگ طلایی؛ یکی از راه‌های ست کاغذ دیواری با مبلمان سلطنتی

۵. رنگ فیروزه‌ای کاغذ دیواری؛ روشی برای اجرای دکوراسیون ایرانی

فیروزه‌ای یکی از بهترین رنگ‌های اصیل نیشابوری برای دکوراسیون بی‌نقص منزل به سبک ایرانی شناخته می‌شود. رنگ فیروزه‌ای طراحی خاص و زیبایی را برای فضای خانه ایجاد می‌کند که با ترکیب رنگ‌های خنثی و فعال در سبک‌های مختلفی برای ست کاغذ دیواری و مبلمان کاربرد خواهد داشت.

اگر طرفدار سبک‌های مینیمال با رنگ‌های خنثی و کمرنگ هستید از ترکیب رنگ‌هایی با تن سرد مثل طوسی در کنار فیروزه‌ای استفاده کنید. در صورتی که فضاهای با هیجان بیشتر را می‌پسندید از رنگ‌های فعال مثل زرد، نارنجی و قرمز برای تکمیل دکوراسیون با رنگ فیروزه‌ای را ترکیب کنید.

از رنگ‌های گرم مثل قرمز را به‌صورت محدود و جزیی استفاده کنید؛ برای مثال در طرح کاغذ دیواری یا کوسن مبل و همین‌طور نصب پارکت روی سرامیک به رنگ قهوه‌ای برای افزایش شادابی به کار ببرید. طیف رنگی قهوه‌ای یکی از ایده‌های مطلوب برای کاغذ دیواری ست با مبل کرم همین‌طور در ترکیب خنثی بیش از حد از رنگ‌های با تن سرد استفاده نکنید؛ این ترکیب بعد از مدت کوتاهی کسل‌کننده خواهد شد.

۶. طرح‌های درشت و پررنگ کاغذدیواری را با مبلمان ساده ترکیب کنید

گاهی برای اجرای سبک‌های کلاسیک و تغییر دکوراسیون منزل همخوان با این تم طراحی نیازی به استفاده از مبلمانی با این سبک نیست؛ جنس، طرح و رنگ کاغذ دیواری یکی از مهم‌ترین لوازمی است که فضای کلاسیک را برای دکوراسیون داخلی منزل ایجاد می‌کند. یک راهکار ساده برای طراحی داخل منزل یا محل کار با تم کلاسیک استفاده از انواع پوسترهای کاغذی با طرح‌های درشت و پررنگ محسوب می‌شود.

استفاده از رنگ‌های طلایی، نقره‌ای و بنفش از مهم‌ترین پارامترهای اجرای طراحی با سبک کلاسیک محسوب می‌شوند. البته به معنای پوشش دادن کل با فضا با این رنگ‌ها نیست؛ بلکه استفاده از طیف این رنگ‌ها در نقش‌های کاغذدیواری، طرح مبل و تابلوهای تزیینی برای اجرای سبک کلاسیک کافی محسوب می‌شوند. استفاده بیش از حد از رنگ‌های گرم و فعالی مثل طلایی و بنفش آرامش و جذابیت محیط را می‌کاهد و چشم‌ها را بعد از مدتی ماندن در محیط آزار می‌دهد.

استفاده از طرح‌های شلوغ کاغذ دیواری با مبل ساده؛ یک راهکار طراحی خانه

۷. استفاده از پوستر دیواری با رنگ‌های فعال؛ یکی از بهترین ترکیب‌ها با مبلمان ساده

اگر طرفدار مبلمان ساده هستید؛ بااین‌حال سبک‌های ساده و مینیمال دکوراسیون را نمی‌پسندید از پوسترهای کاغذی با رنگ فعال و طرح‌های شلوغ استفاده کنید. یکی دیگر از روش‌های اجرای دکوراسیون جذاب و شلوغ با مبلمان ساده استفاده از کوسن‌هایی با رنگ و طرح مشابه با کاغذ دیواری به شمار می‌رود.

کاغذ دیواری با طرح شلوغ برای اتاق خواب مناسب‌تر است؛ درصورتی‌که قصد استفاده از پوسترهای طرح‌دار با رنگ گرم را در دکوراسیون پذیرایی دارید فقط روی یک دیوار اجرا کنید. شلوغی بیش از حد دیوارهای پذیرایی ذهن افراد را خسته می‌کند. ست کردن کوسن با کاغذ دیواری یکی از راه‌های افزایش جذابیت و هیجان محیط و همین‌طور راحت‌تر کردن ست کاغذ دیواری با مبلمان سفید به شمار می‌رود.

ست کردن کوسن با طرح کاغذ دیواری؛ روشی برای افزایش جذابیت طراحی

تنوع محصولات لینوم فلکس؛ سریع‌ترین راهکار برای ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان منزل

در این مقاله به ۷ ایده برای ست کاغذ دیواری و مبلمان پرداختیم. رعایت تناسب طرح و رنگ کاغذ دیواری با مبلمان یکی از مهم‌ترین اصول طراحی منزل و محل کار محسوب می‌شود. اصل تضاد در طرح و رنگ یکی دیگر از روش‌هایی است که برای اجرای دکوراسیون داخلی کاربرد دارد تا فضای خانه آرامش‌بخش و در عین حال جذاب باشد.

استفاده از کاغذ دیواری با طرح شلوغ و رنگ‌های فعال در کنار مبلمان ساده، رنگ فیروزه‌ای برای اجرای طراحی ایرانی، کاغذ دیواری با رنگ و نقش ساده در کنار مبل‌هایی با طیف رنگی مشابه و پوستر دیواری با تن طلایی و طرح‌های سنتی راهکاری عالی برای اجرای دکوراسیون کلاسیک به شمار می‌روند. خوشبختانه تنوع کاغذ دیواری‌ها در سال‌های اخیر باعث افزایش سبک‌های دکوراسیون و تنوع در انجام طراحی داخلی شده است.

همان‌طور که گفتیم تنوع بالای نقش و رنگ کاغذهای دیواری باعث کاهش محدودیت‌های دکوراسیون متناسب با سلیقه افراد مختلف شده است؛ بنابراین با وجود فروشگاه‌های اینترنتی معتبر نیازی به نگرانی در مورد پیدا کردن بهترین طرح کاغذ دیواری نخواهید بود.

فروشگاه‌های آنلاین با داشتن گالری کامل و ایده‌های جذاب برای ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان یک ویترین کامل از هرآنچه که برای دکوراسیون نیاز دارید، شناخته می‌شوند. لینوم فلکس یکی از مراکز خرید آنلاین و معتبر برای عرضه انواع کاغذ دیواری با کیفیتی ماندگار است. اگر سوالی از مشاوران لینوم فلکس در مورد طراحی خانه با کاغذ دیواری و مبلمان دارید در قسمت کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران

Comments
دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

  • هدا معصومی 7 شهریور 1402

    چقدر مقاله مفید و جالبی بود. ایده هایی که گفتین خیلی برام کمک کننده و جذاب بود
    ممنون از سایت خوبتون👌

    پاسخ دهید
    • مدیر سایت 26 شهریور 1402

      باتشکر از حسن نظر شما

      پاسخ دهید
ارتباط با ما