اصول انتخاب کاغذ دیواری در مجله لینوم فلکس

عوامل مهم و موثر بر انتخاب کاغذ دیواری

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

برخلاف تصور بسیاری از افراد، نمی‌توان انتخاب کاغذ دیواری را فقط باتوجه‌به سلیقه انجام داد. بسیاری از افراد فکر می‌کنند برای انتخاب کاغذ دیواری مناسب فقط باید از سلیقه خود کمک بگیرند و یک طرحی که برای‌شان جالب است را انتخاب کنند. اما این‌طور نیست و شما باید حتما نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری را بدانید تا بهترین کاغذ دیواری را باتوجه‌به سبک دکوراسیون و محیط مورد نظر پیدا کنید. حتی برخی از افراد نسبت به دریافت مشاوره انتخاب کاغذ دیواری اقدام می‌کنند تا انتخاب بهتری داشته باشند. اما نیازی به پرداخت هزینه‌های هنگفت مشاوره نیست، برای آشنایی با اصول انتخاب کاغذ دیواری فقط کافی است پنج دقیقه از وقت خود را به خواندن این مقاله اختصاص دهید. 

بررسی جنس و نوع کاغذ؛ یکی از مهم‌ترین نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری

در اصول انتخاب کاغذ دیواری یکی از مهم‌ترین نکات انتخاب جنس کاغذ دیواری است. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که دیوار پوش فقط از جنس کاغذی تولید می‌شود؛ اما مدل‌های مختلفی از کاغذ دیواری در بازار موجود است. شما باید باتوجه‌به جنس پوشش دیواری، نسبت به انتخاب کاغذ دیواری برای پذیرایی و سایر محیط‌ها اقدام کنید. جنس انواع کاغذ دیواری، به شرح زیر است:

  • کاغذی
  • Pvc
  • نانو
  • سه بعدی
  • بافت‌دار
  • نانوون
  • پارچه‌ای

البته انواع کاغذ دیواری جدید نیز وجود دارند که طرح‌های متفاوت و بسیار جذابی دارند. در نحوه انتخاب کاغذ دیواری حتما جنس دیوار پوش و محیط مورد‌نظر را در نظر داشته باشید. برای مثال کاغذ دیواری‌های کاغذی با طرح‌های ساده برای محیط‌های اداری و پذیرایی مناسب هستند. کاغذ دیواری‌های نانو که عایق صدا و گرما هستند، برای محیط‌های استودیویی و اتاق خواب پیشنهاد می‌شوند. به‌همین ترتیب شما می‌توانید نسبت به انتخاب کاغذ دیواری مناسب اقدام کرده و بهترین گزینه را باتوجه‌به محیط مورد‌نظر خود انتخاب کنید. 

دقت به جنس دیوارپوش؛ نکته‌ای مهم برای انتخاب کاغذ دیواری مناسب

طرح‌های شلوغ یا ساده؛ در اصول انتخاب کاغذ دیواری کدام پیشنهاد می‌شود؟

در راهنمای انتخاب کاغذ دیواری، الگو یکی از نکاتی است که نباید از آن غافل شد. الگو ارتباط مستقیمی با حس و حال محیط دارد؛ زیرا الگوهای شلوغ باعث احساس شلختگی در محیط می‌شوند. از طرفی الگوهای ساده احساس آرامش و نظم را منتقل می‌کنند. البته اگر محیط داخلی شما با عناصر بسیار ساده دکوراسیون شده است، کاغذ دیواری‌های شلوغ می‌تواند گزینه مناسبی باشد. ناگفته نماند که ممکن است پس از مدتی کاغذ دیواری شلوغ خسته کننده شود.

اگر به دنبال انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی هستید، پیشنهاد ما طرح‌های ساده است؛ زیرا همواره زیبا هستند و باعث شلخته به‌نظر رسیدن محیط نخواهند شد. علاوه‌بر این، طرح‌های ساده را می‌توان با دکوراسیون‌های مختلف تطبیق داد و محدودیت خاصی اعمال نخواهند کرد. اگر بین انتخاب طرح‌های ساده و شلوغ اطمینان کافی را ندارید، پیشنهاد ما خرید آلبوم کاغذ دیواری است. با خرید این محصول می‌توانید انواع کاغذ دیواری را با محیط مورد نظر خود مقایسه کنید و بهترین انتخاب را داشته باشید. 

طرح‌های ساده؛ پیشنهادی جذاب برای انتخاب کاغذ دیواری برای خانه های کوچک

توجه‌ به رنگ؛ نکته‌ای مهم برای انتخاب کاغذ دیواری مناسب برای پذیرایی

هنگامی که قصد تعویض دیوارپوش و نصب کاغذ دیواری جدید برای پذیرایی  یا سایر محیط‌ها را دارید، یکی از چالش‌های اصلی انتخاب رنگ است. برگزیدن رنگ مناسب، سومین مورد در فهرست نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری محسوب می‌شود که معمولا سلیقه‌ای است. اما هر کدام از رنگ‌ها اثر خود را روی محیط دارند و نباید بدون در نظر گرفتن میزان نور و سبک محیط نسبت به انتخاب رنگ اقدام کنید.

علاوه‌بر این، رنگ کاغذ دیواری باعث بزرگ‌تر دیده شدن محیط خواهد شد. برای مثال رنگ‌های روشن مثل آبی آسمانی، سفید، طوسی و صورتی باعث بزرگ‌تر به‌نظر رسیدن اتاق می‌شوند. اما رنگ‌های تیره مانند سرمه‌ای یا مشکی، محیط را کوچک‌تر از اندازه واقعی نشان خواهند داد. ازهمین‌رو توصیه می‌شود حتما در زمان انتخاب کاغذ دیواری مناسب به رنگ و الگوی دیوارپوش توجه بسیاری داشته باشید. 

در نظر گرفتن طرح و رنگ برای انتخاب کاغذ دیواری مناسب

رازهای ناگفته انتخاب کاغذ دیواری برای خانه های کوچک

انتخاب رنگ‌های روشن برای خانه‌های کوچک، معجزه‌ای است که فضای خانه را به کلی تغییر می‌دهد. علاوه‌بر اینکه باعث افزایش نور محیط خواهد شد، باعث می‌شود تا خانه بزرگ‌تر از متراژ واقعی دیده شود. اگر به‌دنبال انتخاب کاغذ دیواری مناسب برای پذیرایی هستید، پیشنهاد ما رنگ‌های روشن و طرح‌های ساده است. البته شما می‌توانید برای فضاسازی از کاغذ دیواری سه‌بعدی نیز استفاده کنید. دیوارپوش‌های ساده با رنگ‌های روشن، پیشنهادی جذاب برای کاغذ دیواری اداری نیز محسوب می‌شوند. 

نحوه انتخاب کاغذ دیواری برای خانه‌‌های بزرگ

انتخاب کاغذ دیواری برای پذیرایی در خانه‌های بزرگ، محدودیت کمتری دارد. شما می‌توانید از طرح‌ها و رنگ‌های دلخواه خود استفاده کنید؛ زیرا محدودیت نور و فضا وجود ندارد. حتی شما می‌توانید رنگ‌های تیره مانند مشکی و سبز درباری را به‌کار بگیرید و محیطی لوکس بسازید. حتما در زمان انتخاب کاغذ دیواری مناسب برای پذیرایی به هارمونی رنگ‌ها با دیگر عناصر خانه توجه داشته باشید. 

برای مثال اگر از رنگ‌های تیره برای پذیرایی استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم کاغذ دیواری برای آشپزخانه نیز در همین تناژ رنگی باشد. همچنین می‌توانید از کابینت‌هایی با رنگ تیره استفاده کنید تا زیبایی محیط به اوج برسد. 

طرح‌های شلوغ؛ گزینه‌ای جذاب برای انتخاب کاغذ دیواری مناسب برای پذیرایی بزرگ

دقت به رنگ و طرح؛ مهم‌ترین نکات انتخاب کاغذ دیواری

در حقیقت طرح و رنگ کاغذ دیواری هستند که محیط شما را شکل می‌دهند. اگر به احساس آرامش و سادگی علاقه دارید، کاغذ دیواری‌هایی با رنگ روشن بهترین گزینه برای شما هستند. از طرفی اگر علاقمند به سبک‌های دکوراسیون بوهو یا گلیچ هستید، طرح‌های شلوغ بهترین گزینه محسوب می‌شوند. فراموش نکنید که در زمان انتخاب کاغذ دیواری، جنس و میزان نور محیط را در نظر داشته باشید. به این ترتیب بهترین کاغذ دیواری را باتوجه‌به محیط انتخاب خواهید کرد. در این مقاله تلاش کردیم مهم‌ترین اصول انتخاب کاغذ دیواری را بررسی کنیم، به نظر شما چه عوامل دیگری برای انتخاب کاغذ دیواری اهمیت دارند؟ شما می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق کامنت‌های همین مقاله با ما و سایر خوانندگان مجله لینوم فلکس به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران

Comments
اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “عوامل مهم و موثر بر انتخاب کاغذ دیواری”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

ارتباط با ما