فنگ شویی پذیرایی

فنگ شویی پذیرایی و اصول مهمی که باید رعایت کنید!

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

فنگ شویی اتاق پذیرایی راهکاری است که اگر به صورت اصولی انجام شود انرژی مثبت و آرامش بی نظیری را در محیط منزل شما ایجاد می‌کند. در طراحی فنگ شویی پذیرایی، توجه به جزئیات و عوامل مختلفی از جمله رنگ‌ ها، نورپردازی، استفاده از کاغذ دیواری و کفپوش با طرح های متنوع و جدید بسیار حائز اهمیت است. فضای اتاق نمیشنی که با اصول فنگ شویی طراحی شده است، به افراد در روابط خانوادگی و ارتباطات صمیمانه تر کمک می‌کند.

افزایش آرامش و امنیت با فنگ شویی پذیرایی

آرامش و امنیت از ویژگی‏های اصلی یک خانه دوست داشتنی هستند. با فنگشویی اتاق پذیرایی خانه را به ‏محیطی آرام، امن و سرشار از “چی” تبدیل کنید. فلسفه و مفهوم فنگشویی را بشناسید و با استفاده از اصول فنگشویی، ثروت و سلامتی را به خانه خود دعوت کنید. دوستان خود را تحت تاثیر قرار دهید و لذت زندگی کردن در محیطی گرم و پر نشاط را تجربه کنید.

اینجا کلیک کنید  کاغذ دیواری محبوب سال، از آلبوم بلوبری

آشنایی با مفهوم و فلسفه فنگشویی

فنگشویی در لغت به معنای “باد و آب” است و بر ایجاد ارتباط و همسو شدن با طبیعت تاکید دارد. بر اساس اصول فنگشویی، چیدمان خانه باید به گونه‏ای انجام شود که انرژی “چی” به راحتی در محیط منزل جریان پیدا کند و به روابط مادی و عاطفی برکت ببخشد.

اهمیت فنگ شویی اتاق نشیمن

اتاق پذیرایی در شرق باستان محل انقال انرژی مثبت و روحیه بخشیدن بوده و یکی از مهمترین اتاق‏های خانه محسوب می‏شود. دکوراسیون اتاق پذیرایی باید گرم و صمیمی چیده شود و نشان از مهمان‏نوازی داشته باشد. فراموش نکنید که خانه شما بر اساس اتاق پذیرایی قضاوت می‏شود. با فنگشویی اتاق پذیرایی می‏توانید محیطی شاد و صمیمانه برای دوستان و میهمانان خود خلق کنید.

اصول و قواعد فنگ شویی پذیرایی

در فنگشویی، مبلمان و وسایل اتاق به گونه‏ای چیده می‏شوند که انرژی “چی” به راحتی در محیط اتاق جریان پیدا کند. انجام این کار مستلزم رعایت اصول و قواعدی است که اگر به درستی رعایت و اجرا شوند اتاق پذیرایی شما به محیطی منظم، زیبا و پر انرژی تبدیل می‏شود.

اینجا کلیک کنید  کاغذ دیواری با دوخت ابریشم، القای حس لطافت و شکوه

اهمیت درب ورودی در فنگ شویی اتاق نشیمن

در فلسفه فنگشویی، انرژی “چی” از درب منزل وارد می‏شود، بنابراین مبلمان اتاق پذیرایی باید به گونه‏‌ای چیده شود که روبروی درب ورودی قرار گیرند. در این حالت، افراد حاضر در اتاق آرامش بسیار بیشتری خواهند داشت.  استفاده از انواع کاغذ دیواری راهرو

تاثیر گل و گیاه بر فنگ شویی اتاق پذیرایی

اگر خانه شما از اتاق پذیرایی بزرگی برخوردار است می‏توانید با استفاده از گل و گیاه فضای دلپذیرتری خلق کنید. بااین حال باید توجه داشته باشید که استفاده از گیاهان نوک تیز در فنگشویی اتاق پذیرایی توصیه نمی‏شود. قرار دادن گیاهان نوک تیز و وسایل مثلثی در کنار مبلمان مانع از جریان آزاد انرژی چی و باعث ایجاد تاثیرات مخرب می‏شود. بجای گیاهان نوک تیز از گیاهان پهن برگ استفاده کنید. در این جا می‌توانید از انواع کاغذ دیواری طرح گل برای طراحی و دیزاین دیوار ها استفاده کنید و حس تازگی و سرزندگی گل و گیاه طبیعی را به وجود بیاورید.

فنگ شویی پذیرایی

رنگبندی اتاق پذیرایی

انتخاب رنگ در فنگشویی اتاق پذیرایی از اهمیت بالایی برخوردار است. بر اساس آموزه‏ های فنگشویی، در دکوراسیون اتاق پذیرایی بهتر است از رنگ‏هایی نظیر زرد، کرم و بژ استفاده کرد. اگر فضای اتاق پذیرایی شما نسبتا کوچک است استفاده از رنگ‏ روشن و مبلمان گرد و کوتاه برای بزرگ‏تر جلوه دادن اتاق پذیرایی اهمیت زیادی دارد.

تضاد جنس و رنگ لوازم اتاق نشیمن

در فنگشویی توصیه می‏شود وسایل نرم با رنگ‏های روشن و ملایم در برابر وسایل سخت و براق قرار بگیرند. برای مثال استفاده از گلدان یا مجسمه سنگی روی میز چوبی گزینه کاملا مناسبی برای فنگشویی اتاق پذیرایی محسوب می‏شود. مثلا استفاده از کفپوش طرح چوب در کنار مبلمان روشن ترکیب منحصر به فرد و زیبایی را ایجاد می‌کند.

شومینه منبع آرامش و گرما است

از آنجاکه روشنایی و حرارت آتش یکی از عوامل افزایش انرژی و صمیمیت است، استفاده از شومینه در پذیرایی یکی از پارامترهای مهم فنگشویی محسوب می‏شود. شومینه تاثیر بسیاری در حفظ آرامش اتاق پذیرایی دارد، اما اگر تمایل چندانی به استفاده کردن از آتش ندارید می‌توانید با قرار داد گلدان و اجسام سنگین در گوشه و کنار اتاق از پراکندگی انرژی چی جلوگیری کنید.

محل قرارگیری تلویزیون

طبق اصول فنگشویی، تلویزیون باید جایی باشد که کمتر مورد توجه افراد حاضر در اتاق قرار بگیرد. برای مشخص کردن محل استقرار تلوزیون می‏توانید در آستانه درب ورودی بایستید و دورترین گوشه سمت راست اتاق را انتخاب کنید. این قسمت از اتاق منطقه ارتباط نامیده می‏شود و می‏توانید از آن برای قرار دادن یادگاری‏های باارزش خود نیز استفاده کنید. استفاده از کاغذ دیواری پشت تلویزیون در طرح های مناسب نیز انتخاب جذابی برای بهتر کردن دیزاین دیوار اتاق پذیرایی است.

فنگ شویی پذیرایی

چینش مناسب مبلمان برای برقراری بهتر ارتباط 

از آنجا که اتاق پذیرایی محلی برای برقراری مکالمه و بهبود روابط است. بر همین اساس ایجاد فضای مناسب برای مکالمه از مهمترین ویژگی‏های فنگشویی اتاق پذیرایی محسوب می‏شود. برای رسیدن به این هدف بهتر است مبلمان اتاق را کمی زاویه‏ دار بچینید.

توجه داشته باشید که روبروی هم قرار دادن مبلمان پذیرایی از نظر اصول فنگشویی ستیزه‏ جویانه است و توصیه نمی‏‌شود. یکی از بهترین روش‏ ها برای چیدن مبلمان بر اساس اصول فنگشویی استفاده از طرح نعل اسبی است.

بهم ریختگی در فنگ شویی جایی ندارد

یکی از مهمترین اصول فنگشویی اتاق پذیرایی، تمیز و مرتب بودن اتاق است. در فضای نامرتب و بهم ریخته انرژی خوب و مثبت جریان پیدا نمی‏کند. بنابراین چیدمان وسایل و لوازم اتاق پذیرایی باید به گونه‏ای باشد که کمترین اثری از بهم ریختگی در فضای اتاق به چشم نخورد.

اینجا کلیک کنید  کاغذ دیواری پشت تلویزیون را چگونه انتخاب کنیم؟

نقش نور و هوا در اتاق پذیرایی

هوای گرفته و نور کم بزرگترین دشمنان فنگشویی اتاق پذیرایی هستند. بنابراین باید سعی کنید هوای اتاق پذیرایی همواره تازه و نور آن مناسب باشد. نور و هوا اساس فنگشویی هستند و برای بهبود آنها می‏توان از روش‏های زیاده بهره برد. همچنین در صورتیکه پنجره کافی ندارید، برای استفاده بهتر از نور طبیعی می‏توانید از آینه در دکوراسیون اتاق پذیرایی استفاده کنید.

فنگ شویی پذیرایی

استفاده از لوازم دکوری در فنگ شویی اتاق نشیمن

فنگشویی معتقد است برای داشتن محیطی آرام و زیبا، استفاده از لوازم دکوری در فضای اتاق و ایجاد هماهنگی بین انها از اهمیت بالایی برخوردار است. البته باید این نکته را نیز مد نظر قرار دهید که استفاده از وسایل صرفا برای افزایش زیبایی اتاق با اصول فنگشویی اتاق پذیرایی مغایرت دارد.

برقراری تعادل بین اجزای اتاق پذیرایی

درست است که استفاده از رنگ در دکوراسیون اتاق پذیرایی باید بر اساس اصول فنگشویی انجام بگیرد، اما این به معنای استفاده نکردن از سایر رنگ‏ها نیست. هدف از فنگشویی، ایجاد تعادل در دکوراسیون اتاق است. بنابراین رنگ، شکل و جنس اجزای اتاق باید به گونه‏ای انتخاب بشود که علاوه بر هماهنگی با یکدیگر، شامل طیف وسیعی از رنگ‏ها و بافت‏ها شود.

جریان چی در فنگ شویی پذیرایی

چی باید مثل آب در اتاق جریان داشته باشد. برای اینکه فضای اتاق پذیرایی شما سرشار از انرژی چی بشود باید چی را جریان آب فرض کنید و سپس به این فکر کنید که آیا آب در فضای اتاق پذیرایی شما به خوبی جریان پیدا می‏کند یا نه. در چیدمان لوازم اتاق پذیرایی توجه به این نکته بسیار مهم است.

اینجا کلیک کنید  12 ایده جذاب برای انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی در سال جدید

سخن آخر

یکی از راه‏های افزایش روحیه و انرژی، زندگی کردن در محیط زیبا و متعادل است. چیدمان و دکوراسیون محل زندگی، تاثیر بسزایی در زندگی ما دارند و نباید از اهمیت آنها غافل شد. با استفاده از از اصول فنگشویی، اتاق نشیمن خانه خود را به محیطی گرم، دلپذیر و سرشار از انرژی تبدیل کنید.

خانه تیمبرلند، با سالها تجربه در زمینه واردات و تامین آیتم ‏های دکوراتیو اتاق پذیرایی از جمله مبلمان و وسایل منزل، کابینت و پارتیشن، لوازم دکوری، کاغذ دیواری و غیره، شما را در انتخاب محصولات زیبا و با کیفیت یاری می‏کند.

همچنین، خانه تیمبرلند با برخورداری از یک تیم خلاق و کارشناسان طراحی دکوراسیون داخلی و محیطی خبره و با ارائه خدماتی از جمله بازسازی ساختمان، طراحی و اجرای بام سبز، طراحی داخلی سنتی، طراحی و اجرای کابینت، طراحی و اجرای دکوراسیون مسکونی و تجاری، هوشمند سازی، مقاوم سازی و طراحی پلان معماری، می‏تواند جلوه‏ای چشم‏نواز و جذاب به اتاق کار یا سالن پذیرایی شما ببخشد.

نظرات کاربران

Comments
اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “فنگ شویی پذیرایی و اصول مهمی که باید رعایت کنید!”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

ارتباط با ما