کاغذ دیواری طرح داماسک

damask wallpaper

کاغذ دیواری طرح داماسک یکی از مدل‌های لاکچری و شیک کاغذ دیواری محسوب می‌شود که مورد‌توجه بسیاری از علاقه‌مندان سبک کلاسیک قرار گرفته است. البته این کاغذ دیواری در مدل‌های مدرن نیز طراحی می‌شود. طرح‌های شیک و لوکس کاغذ دیواری داماسک هم برای طراحی بخش‌های مختلف خانه و هم برای طراحی محل کار و فروشگاه‌ مناسب است. با خرید رول کاغذ دیواری داماسک می‌توانید هر نقطه‌ای از خانه را به فضایی خاص و چشم‌نواز تبدیل کنید.

سوالات متداول

FAQ
01.کاغذ دیواری داماسک چیست؟

کاغذ دیواری داماسک ترکیبی از نقش و نگار و خطوط ظریف است که با قرار گرفتن در کنار هم شکل یک گل را به‌وجود می‌آورند.

02.کاغذ دیواری داماسک را برای چه مکان‌هایی و چه سبک دکوراسیونی استفاده کنیم؟

کاغذ دیواری طرح داماسک در دسته کاغذ دیواری‌های لاکچری قرار می‌گیرد. به همین دلیل استفاده از آن برای محیط‌های هم‌چون سالن پذیرایی، تالارها، اتاق مدیر عامل و سالن‌های زیبایی انتخاب مناسبی است.

03.محبوب‌ترین رنگ‌های مورد‌استفاده در کاغذ دیواری داماسک کدام‌اند؟

رنگ‌های خنثی از جمله طلایی، کرم، نقره‌ای و صدفی محبوب‌ترین رنگ‌های مورد استفاده در کاغذ دیواری طرح داماسک هستند. البته برای طراحی این کاغذ دیواری از رنگ‌هایی هم‌چون زرشکی، قهوه‌ای و آبی نیز استفاده می‌شود.

بررسی ویژگی‌های کاغذ دیواری طرح داماسک 

مهم‌ترین ویژگی و شاخصه کاغذ دیواری طرح داماسک، استفاده از طرح گل و اشکال هندسی به‌صورت خلاقانه و لوزی شکل است. این کاغذ دیواری‌ها معمولا در مدل‌های برجسته تولید می‌شوند و پرکاربردترین رنگ برای طراحی کاغذ دیواری داماسک، رنگ‌های خنثی هستند؛ بنابراین اگر به‌ دنبال یک گزینه لوکس و کاغذ دیواری رنگ روشن برای پذیرایی می‌گردید ما به شما کاغذ دیواری داماسک را پیشنهاد می‌کنیم. قیمت کاغذ دیواری داماسک به دلیل ظرافت در طراحی به نسبت کاغذ دیواری‌های ساده کمی گران‌تر است. 

انواع مدل کاغذ دیواری داماسک براساس رنگ و طرح

کاغذ دیواری‌های داماسک بر‌اساس رنگ و طرح دسته‌بندی می‌شوند. رنگ طلایی مشهورترین رنگی است که برای طراحی کاغذ دیواری داماسک مورد استفاده قرار می‌گیرند. رنگ‌های نقره‌ای، کرم، صدفی، زرشکی و آبی، سایر رنگ‌های پر‌استفاده در کاغذ دیواری داماسک هستند. بر‌اساس طرح نیز می‌توان این مدل کاغذ دیواری را به موارد زیر تفکیک کرد:‌ 

  • کاغذ دیواری داماسک طرح گل 
  • کاغذ دیواری داماسک طرح هندسی
  • کاغذ دیواری داماسک برجسته
  • کاغذ دیواری داماسک طلایی
  • کاغذ دیواری داماسک فولیو

با‌توجه‌به دکوراسیون منزل یا محل کار و مکان مورد‌نظر برای نصب کاغذ دیواری می‌توانید از میان طرح‌ها و رنگ‌بندی‌های متنوع کاغذ دیواری داماسک، گزینه مورد‌علاقه‌تان را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که کاغذ دیواری طرح داماسک طلایی در دسته کاغذ دیواری‌های لاکچری قرار می‌گیرد و قیمت کاغذ دیواری لاکچری به نسبت نمونه‌های ساده کمی گران‌تر است.

نحوه استفاده از کاغذ دیواری داماسک در دکوراسیون داخلی 

استفاده از رنگ‌های خنثی در کاغذ دیواری‌های داماسک باعث شده است تا این مدل برای به‌کارگیری در انواع محیط‌های مسکونی و اداری مناسب باشد. همچنین این مدل کاغذ دیواری را می‌توانید برای پوشش دیوار محیط‌هایی به سبک کلاسیک و مدرن استفاده کنید. برای جلوگیری از شلوغی و خسته شدن چشم بهتر است که بخشی از دیوار اتاق یا پذیرایی را با کاغذ دیواری داماسک بپوشانید و برای بخش‌های دیگر از کاغذ دیواری ساده با ترکیب رنگ مناسب استفاده کنید.

این مدل کاغذ دیواری برای پوشاندن دیوار پشت تلویزیون و ایجاد یک نقطه کانونی در اتاق پذیرایی نیز گزینه مناسبی است. کاغذ دیواری داماسک را می‌توانید با انواع طرح و رنگ کفپوش نیز ست کنید. توجه داشته باشید که برای محیط‌هایی با ابعاد بزرگ قیمت کفپوش ارزان نیست؛ بنابراین برای انتخاب کفپوش و کاغذ دیواری متناسب از طراحان و متخصصان این امر کمک بگیرید. 

مکان‌های مناسب برای استفاده از کاغذ دیواری طرح داماسک

کاغذ دیواری داماسک به دلیل نحوه طراحی و انتخاب رنگ بهترین انتخاب برای پذیرایی و مکان‌های رسمی است. برای جدا کردن دیوارها مانند دیوار پشت تلویزیون نیز معمولا از این طرح کاغذ دیواری استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که کاغذ دیواری داماسک در گروه کاغذ دیواری‌های طرح‌دار قرار می‌گیرد؛ بنابراین استفاده از آن برای خانه‌ها و مکان‌هایی با متراژ بزرگ مناسب‌تر است. البته با ترکیب نمونه‌های کرم و طلایی کاغذ دیواری داماسک و  کاغذ دیواری زرد درخشش نور در محیط بیشتر می‌شود و فضایی دلبازتر خواهید داشت. 

ارتباط با ما