پنج ایده برای چیدمان کاغذ دیواری

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

دوست دارید بدانید یک کاغذ دیواری را به چه شکل‌های مختلفی می‌توان چیدمان کرد؟ بگذارید ابتدا یک خوشامد ویژه بهتان بگوییم: شما یک انسان سلیقه‌مند هستید، تنها به اعتبار اینکه اکنون در عرصه شلوغ وب، به این صفحه رسیده‌اید، یعنی جایی که تیمبرلند نه تنها درباره نصب کاغذ دیواری برای شما پیشنهادهایی دارد، بلکه درباره نحوه چینش آن نیز ایده‌هایی را پیش رویتان می‌گذارد. این را هم یک بار دیگر تأکید می‌کنیم: استفاده از کاغذ دیواری، باعث می‌شود دست کم نیمی از مسیر طراحی دکوراسیون داخلی را طی کنید، چراکه به سایر انتخاب‌های شما جهت می‌دهد و همچنین، آن اشتیاق اولیه را برای ادامه فرآیند زیباسازی محیط، فراهم می‌کند. لطفا تا پایان این یادداشت با تیمبرلند همراه باشید تا با هم ببنییم یک کاغذ دیواری را به چند روش می‌توان در محیط خانه یا کار، نصب کرد؟

استفاده از کاغذ دیواری درون یک قاب

حتما خودتان هم دیده‌اید؛ در بسیاری از فضاهای مجلل، درون یک مساحت بزرگ، مثلا دو متر در دو متر که با هنر منبت یا گچ‌کاری احاطه شده، یک کاغذ دیواری کلاسیک را نصب می‌کنند و به این ترتیب به هر تازه‌واردی با صراحت تمام اعلام می‌دارند که تو به یک محیط کلاسیک و دارای شأن و فخری اصیل، قدم گذاشته‌ای. معمولا در این فضا تابلو یا اثر دکوراتیو دیواری نصب نمی‌کنند اما اگر یک اثر هنری ویژه و صد البته متناسب با سبک کاغذ دیواری داشته باشید، چرا که نه؟ تنها نکته‌ای که باید رعایت کنید این است که مراقب اندازه آن اثر خاص دکوراتیو و مساحت کاغذ دیواری شده‌ی دیوار (یعنی درون آن کادر) باشید.

ترکیب کاغذ دیواری با رنگ (آمیختگی این دو)

این ایده به کار کسانی می‌آید که طرفدار کاغذ دیواری مدرن هستند و روال آن نیز به این شکل است که نیمی ای دیوار را با کاغذ دیواری می‌پوشانید و نیمی دیگر از همان دیوار را رنگ می‌زنید، اما روال کار به این گونه است که مرز میان این دو قابل تشخیص نیست و اساسا یک خط صاف هم نیست، بلکه به شکلی کاملا هنرمندانه، مرز میان رنگ روغن و کاغذ دیواری در هم ادغام یا تنیده شده است. تنها نکته‌ای که باید مد نظر قرار بدهید این است که رنگ روغن دقیقا همان رنگ زمینه کاغذ دیواری منتخب شما باشد.

ست یا هماهنگ ساختن کاغذ دیواری و رنگ

اگر آنچه در پاراگراف قبل گفتیم پسند شما نیست اما همچنان ترجیح می‌دهید هم از رنگ استفاده کنید و هم از کاغذ دیواری، یک پیشنهاد دیگر برایتان داریم. شما می‌توانید یک دیوار از اتاق را برای کاغذ دیواری گل دار در نظر بگیرید و با توجه به اینکه رنگ گل‌ها در این محصول برای مثال آبی آسمانی است، سه ضلع دیوار دیگر محیط خود را با رنگ روغن آبی آسمانی، عایق کنید. توجه به همخوان بودن رنگ‌ها اهمیت زیادی دارد که هرگز نباید از آن غافل شوید.

انتخاب کاغذ دیواری برای تأکید

در هر فضا یا اتاقی یک دیوار وجود دارد که از بقیه دیوارها مهم‌تر است و توجه بیشتری را جلب می‌کند، مثل آن دیواری که تلویزیون را جلویش قرار می‌دهید یا دیوار پشت تاجِ تخخواب شما. اگر شما یک محصول را به عنوان کاغذ دیواری پشت تلویزیون و یا دیواری که تخت را جلوی آن می‌گذارید، انتخاب کنید، موفق شده‌اید بار مهمی از دکوراسیون داخلی را روی همان دیواری بگذارید که مهم تر است و به این ترتیب چند گام در زیباسازی فضا جلو افتاده‌اید. در این بخش می‌توان به اتاق مدیر عامل هم اشاره کرد. معمولا دیواری که میز مدرعامل جلوی آن قرار می‌گیرد، اهمیت زیادی دارد و می‌توان برای تزئین آن ایده‌های نویی به کار بست.

ایجاد کنتراست با کاغذ دیواری و رنگ

اگر شما عاشق ایجاد جذابیت با استفاده از تضاد بین رنگ‌ها هستید، این پاراگراف را دقیق‌تر بخوانید: ایجاد کنتراست با کاغذ دیواری و رنگ. روال کار به این صورت است که مثلا رنگ زمینه کاغذ دیواری شما نارنجی است. در این حالت اگر رنگ منتخب شما سبز کله غازی باشد، به جلوه بسیار شیک و زیبایی دست پیدا کرده‌اید. این یک ایده خوب برای کاغذ دیواری فضای داخلی است که از آن به عنوان بازویی برای ایجاد تضاد و رسیدن به لذت بصری بهره جست. همچنین اگر ادامه جذابیت حاصل از تضاد را به مبلمان بسپارید و این انتخاب را نیز با دقت بسیار صورت دهید، خواهید دید که جلوه شیک و زیبایی نصیب‌تان شده است.

مزایای استفاده از کاغذ دیواری

در این میان، یادمان باشد که وقتی در حال انتخاب کاغذ دیواری برای پیاده سازی هر یک از 5 ایده بالا هستیم، باید دقت کنیم که همگی این ویژگی‌ها را دارا باشند:

  • مقاوم در برابر نور خورشید
  • مقاوم در برابر گرد و غبار و آلودگی‌ها
  • قابلیت شستشو بدون تغییر رنگ
  • برخورداری از جنس pvc  با گرماژ بالا

فقط تصور کنید که شما یکی از 5 ایده را به کار بسته‌اید و تازه در حال مزه مزه کردن شکل و شمایل جدید محل کار یا زندگی‌تان هستید که متوجه بروز یک آسیب در کاغذ دیواری منتخب خود می‌شوید، محصولی که بدون تحقیق و از یک برند نامعتبر خریداری شده. آیا تمام زحمات خود را بر باد رفته نمی‌بینید؟ بنابراین توصیه اکید ما به شما این است که حتما از یک فروشگاه معتبر همچون تیمبرلند، کاغذ دیواری مورد نظر خود را طلب کنید.

قیمت و خرید بهترین مدل کاغذ دیواری

خرید یک کاغذ دیواری لوکس، مدرن، کلاسیک یا نئوکلاسیک برای تکمیل دکوراسیون شما نه تنها یک تصمیم درست در جهت افزایش زیبایی داخلی است، بلکه می‌تواند به عنوان یک شروع خوب برای یک پیشرفت شغلی در محیط حرفه‌ای یا بهبود حال روحی در زندگی شخصی در نظر گرفته شود، چراکه شما برای هر چه فعال‌تر و پویاتر بودن به روحیه بالا نیاز دارید و انتخاب یک کاغذ دیواری جدید می‌تواند سهم زیادی در این امر مهم داشته باشد.

با توجه به ترکیبات گران قیمتی که در ساخت این کاغذ دیواری‌ها استفاده شده، بهتر است به دنبال خرید بدون واسطه آن باشید تا از صرف هزینه های اضافی جلوگیری کنید. علاوه بر آن، در هنگام خرید کاغذ دیواری، سراغ یک نصاب حرفه‌ای را هم بگیرید و خودتان اقدام به نصب نکنید. حتی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید قبل از بازدید حضوری برای خرید و انتخاب کاغذ دیواری مورد نظر خود از خدمات مشاوره تیمبرلند در این زمینه بهره بگیرید.

نظرات کاربران

Comments
اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پنج ایده برای چیدمان کاغذ دیواری”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

ارتباط با ما